تلفظ حروف انگلیسی برای کودکان

به عنوان والدین، طبیعی است که شما بخواهید بهترین امکانات را برای فرزند خود فراهم کنید تا او به زبان انگلیسی مسلط شود. یادگیری تلفظ حروف انگلیسی، یک نقطه عطف اساسی در تقویت زبان انگلیسی کودکان است که پایه و اساس مهارت های خواندن و نوشتن آن ها را می گذارد.

جالب است بدانید که آموزش تلفظ حروف انگلیسی به کودکان در خانه و با کمک والدین به راحتی قابل انجام است. در این راهنمای جامع، ما چند استراتژی ساده که به کودکان کمک می کند تا تلفظ حروف انگلیسی را یاد بگیرند را بررسی خواهیم کرد. با ما همراه باشید!

تلفظ حروف انگلیسی برای کودکان

با آیتم های روزمره یک مجله الفبا بسازید

یک راه جذاب برای آموزش الفبا و تلفظ حروف انگلیسی در خانه، ساختن یک مجله دیواری الفبا با استفاده از اشیاء روزمره است.

به دنبال اشیاء یا تصاویری باشید که با هر حرف الفبا شروع می شوند و آن ها را به یک تکه مقوای بزرگ بچسبانید. همانطور که هر شیء را به مجله اضافه می کنید، نام آن شیء و حرف مربوط به آن را با صدای بلند با فرزند خود تکرار کنید.

به عنوان مثال، از تصویر یک سیب برای نشان دادن حرف A و از یک توپ کوچک برای نشان دادن حرف B استفاده کنید. این رویکرد بصری و عملی، به کودک شما کمک می کند تا تلفظ حروف انگلیسی را با اشیاء دنیای واقعی مرتبط کند.

از بازی های صدای حروف استفاده کنید

با بازی کردن با کودک خود، یادگیری تلفظ حروف انگلیسی را به تجربه ای سرگرم کننده تبدیل کنید.

شما می توانید با استفاده از اسباب بازی حروف الفبای انگلیسی، فرزند خود را با حروف الفبا آشنا کنید. بیایید سه بازی معمایی جذاب برای تمرین تلفظ حروف انگلیسی به کودکان را بررسی کنیم:

  1. شما می توانید چند تا از اسباب بازی های حروف انگلیسی را در کنار خوراکی های مورد علاقه فرزند خود قرار دهید و از او خود بپرسید که کدام خوراکی با یک حرف خاص انگلیسی شروع می شود. بعد از تمام شدن بازی، با دادن خوراکی ها به فرزندتان پیشرفت او را تشویق کنید.
  2. شما می توانید حروف الفبای انگلیسی را در اطراف خانه مخفی کنید و از فرزند خود بخواهید که به دنبال یک حرف مشخص بگردد. هرچه شما صدای آن حرف را بلند تر تلفظ کنید، یعنی فرزند شما به پیدا کردن آن حرف نزدیک تر شده است.
  3. یکی دیگر از بازی‌ های جذاب یادگیری تلفظ حروف انگلیسی، Word Scramble است. در این بازی شما حروف یک کلمه را با هم مخلوط می‌ کنید و فرزندتان را به چالش می‌ کشید تا آن حروف را به درستی مرتب کند.

حروف جدید را به تدریج معرفی کنید

در حالی که شروع آموزش تلفظ حروف الفبای انگلیسی از سنین کودکی بسیار مهم است، نیازی نیست که همه حروف را یکجا به فرزند خود معرفی کنید.

هر هفته دو الی سه حرف جدید را به او معرفی کنید تا زمانی فرزند شما با کل الفبا آشنا شود. رعایت ترتیب حروف الفبا نیز مهم است، چرا که حروف آسان تر الفبا همان A، B و C هستند. هنگامی که کودک شما بر این حروف مسلط شد، به سراغ مجموعه بعدی مانند D، E و F بروید.

این رویکرد تدریجی به کودک شما اجازه می دهد تا بتواند این حروف را به صورت آهنگین بخواند و تلفظ آن ها را به خاطر بسپارد.

از آهنگ ها و اشعار انگلیسی استفاده کنید

ترانه ها و آهنگ های انگلیسی، ابزارهای مؤثری برای آموزش الفبا و تلفظ حروف انگلیسی هستند.آهنگ ABC را با هم بخوانید و به هر حرف انگلیسی که می رسید، آن حرف را به کودک خود نشان دهید. ریتم شاد و تکرار مداوم کلمات و حروف در آهنگ‌ ها و اشعار کودکانه انگلیسی، باعث می‌ شود که بچه ‌ها ترتیب و تلفظ هر حرف را راحت‌ تر به خاطر بسپارند.

از اسباب بازی برای تقویت تلفظ حروف انگلیسی استفاده کنید

اسباب بازی ها می توانند منابع ارزشمندی برای تقویت روابط حروف و صدا باشند. در نظر بگیرید که یک تلفن همراه اسباب ‌بازی با دکمه ‌هایی که هر حرف را هجی می‌ کند به فرزندتان هدیه بدهید. این اسباب بازی تعاملی، به آن ها اجازه می دهد تا صدای حرف را با نماد مربوط به آن مرتبط کنند.

علاوه بر این، داشتن اسباب بازی های مغناطیسی حروف الفبا، کلمه سازی و یادگیری تلفظ را برای فرزندتان به یک تجربه‌ ی سرگرم ‌کننده و جذاب تبدیل می کند.

فرزندتان را تشویق کنید و پیشرفت او را جشن بگیرید

کودکان، با تشویق والدین و یک روحیه مثبت رشد می کنند. وقتی فرزندتان حرفی را به درستی تشخیص داد یا صدای آن را با موفقیت درک کرد، تلاش‌های او را تحسین کنید و موفقیت‌ هایش را جشن بگیرید.

از جوایز کوچکی مانند برچسب کارتون مورد علاقه اش یا یک نوشیدنی خوشمزه استفاده کنید تا به فرزند خود نشان دهید که شما پیشرفتش را تأیید می کنید و متوجه دستاورد هایش می شوید.

نشان دادن بازخورد مثبت والدین، کودکان را تشویق می‌ کند تا با انگیزه به یادگیری تلفظ زبان انگلیسی ادامه دهند و اعتماد به نفس آن ها را در تسلط بر الفبا افزایش می‌ یابد.

بینش نهایی: کودک دو زبانه با میس عطی

گنجاندن استراتژی هایی که در این مقاله به آن ها پرداختیم در روند یادگیری فرزندتان، می تواند به او کمک کند تا به سرعت و به آسانی بر تلفظ حروف انگلیسی تسلط پیدا کند.

به یاد داشته باشید: تلاش کنید که فرآیند یادگیری را برای فرزندتان لذت بخش و تعاملی کنید تا او مشتاق و با انگیزه بماند. با استفاده از ابزارهای مناسب و روش های صحیح، شما می توانید زمینه موفقیت فرزندان خود در آینده را فراهم کنید.

میس عطی، مربی کودکان دو زبانه، اهمیت پرورش رشد کودک از همه جهات را درک می کند. در کلاس های آنلاین و حضوری میس عطی، کودکان با فعالیت های جذابی مثل شعر خوانی، انواع بازی های آموزشی و نقاشی، در یک محیط یادگیری جامع و امن مهارت های دو زبانه خود را کسب می کنند.
برای تقویت بیشتر یادگیری زبان انگلیسی فرزندتان، کارتون های دو زبانه میس عطی را ببینید. این کارتون ها علاوه بر سرگرم کننده بودن، برای آموزش کودکان دو زبانه مفید هستند. پس همین الآن برای تقویت مهارت های زبانی فرزندتان اقدام کنید!