کلاس زبان

از چه سنی کودک را به کلاس زبان بفرستیم

اغلب والدین دوست دارند کودکانشان از سنین پایین زبان انگلیسی خود را تقویت کنند و به کلاس زبان بروند. اما از چه سنی می توان کلاس زبان را شروع کرد؟ چه سنی برای یادگیری زبان مناسب است؟

صرف نظر از سن شروع کلاس زبان، باید بدانید که دو زبانگی مزایای بسیاری برای کودکان دارد. دو زبانگی کودکان را با فرهنگ‌ ها، تجربیات و ارتباطات جدید آشنا می کند و چشم‌ انداز وسیع‌ تری از جهان را در اختیار کودکان قرار می‌دهد.

در این مقاله، بهترین سن شروع کلاس زبان را بررسی خواهیم کرد. با ما همراه باشید!

زمان مناسب برای یادگیری زبان

ما معتقدیم یادگیری زبان در همه سنین امکان پذیر است. اما از لحاظ علمی، محققان دریافته‌ اند که مغز کودکان در طول دوران کودکی پتانسیل بسیار بالایی در یادگیری زبان دارد. این که این توانایی مغز دقیقاً چقدر طول می کشد هنوز تحت بررسی است؛ اما یک مطالعه نشان می دهد که این توانایی شگفت انگیز می تواند تا اواخر نوجوانی گسترش یابد.

این بدان معنی است که حتی اگر فرزند شما کلاس های زبان را در سنین پایین شروع نکرده باشد، هنوز زمان کافی برای رفتن به کلاس زبان و تسلط بر زبان دوم را دارد. البته آموزش دو زبانه با کلاس زبان متفاوت است و یادگیری انگلیسی مانند زبان مادری، شروع یادگیری از سنین پایین ضروری می باشد.

تفاوت آموزش دو زبانه با کلاس زبان

رویکرد تدریس

  • آموزش دو زبانه: شامل روش های تعاملی مثل بازی‌ کردن، داستان‌ گویی، تماشای کارتون دو زبانه و سایر فعالیت‌ های خلاقانه برای یادگیری ناخودآگاه زبان می شود.
  • کلاس زبان: اغلب شامل روش‌ های آموزشی سنتی‌ تر از جمله کتاب درسی، آموزش الفبا و نشستن در کلاس درس می شود و آموزش به طور مستقیم است.

تمرکز یادگیری

  • آموزش دو زبانه: بر مهارت ‌های ارتباطی عملی تأکید دارد و تمرکز آن بر یادگیری زبان دوم مثل زبان مادری، و توانایی کودک در برقراری ارتباط شفاهی با لهجه اصیل انگلیسی است.
  • کلاس زبان: به طور معمول بر یادگیری آکادمیک تمام جنبه های زبان، از جمله دستور زبان، واژگان، خواندن و نوشتن تمرکز دارد.

محیط یادگیری

  • آموزش دو زبانه: با آماده کردن محیطی آرام و جذاب برای کودکان، یادگیری زبان به یک فرآیند طبیعی و لذت بخش تبدیل می شود.
  • کلاس زبان: معمولاً دارای یک محیط آموزشی رسمی است که در آن تعاملات کمتری بین دانش آموز و معلم وجود دارد و تمرکز بر پیشرفت تحصیلی است.

سرعت یادگیری و نحوه ارزیابی

  • آموزش دو زبانه: به کودکان این امکان را می‌ دهد تا از طریق استفاده عملی از زبان دوم، آن را مثل زبان مادری در محیط های مختلف صحبت کنند و بدون نیاز به هیچگونه آزمون، مهارت دو زبانگی خود را نشان دهند.
  • کلاس زبان: در کلاس زبان، یک برنامه درسی با ساعات درسی مشخص باید دنبال شود و دانش آموزان از طریق آزمون های کتبی و شفاهی ارزیابی می شوند.

توجه کنید که هر دو رویکرد، نیازها و اهداف یادگیری متفاوتی را برآورده می‌ کنند. با آموزش دو زبانه، کودکان از سن پایین انگلیسی را مثل زبان مادری می آموزند و صحبت می کنند. با کلاس زبان، آن ها قادر خواهند بود تا با اصول و گرامر زبان انگلیسی آشنا شوند و در مدت زمانی مشخص، مهارت های انگلیسی را بیاموزند.

سن مناسب برای شروع کلاس های میس عطی

طبق روش میس عطی، کودکان از سن یک سالگی تا قبل از شروع مدرسه می توانند با شرکت در کلاس های آنلاین و حضوری او دو زبانه شوند و انگلیسی را مثل زبان مادری صحبت کنند. این مزیت فقط مختص آموزش دو زبانه است و در کلاس های زبان قابل دستیابی نیست.

پس از 7 سالگی و شروع مدرسه، کودکان آماده انتقال به کلاس زبان و شروع یادگیری زبان انگلیسی به صورت آکادمیک هستند. به این ترتیب آن ها در کنار یادگیری خواندن و نوشتن زبان فارسی، خواندن و نوشتن انگلیسی را نیز می آموزند.

بینش نهایی: کودک دو زبانه با عطی تی وی

در پایان، هیچ پاسخ واحدی در مورد بهترین سن برای فرستادن کودک به کلاس زبان وجود ندارد و برای شروع یادگیری زبان هیچوقت دیر نیست.

در حالی که شروع آموزش دو زبانه از بدو کودکی مزایای خاص خود را دارد، کودکان بزرگتر هم به دلیل توانایی های شناختی قوی خود می توانند با شرکت در کلاس زبان موفق باشند.

میس عطی در کنار دوره های آنلاین و حضوری خود، در وب سایت عطی تی وی، کارتون‌ های دو زبانه ‌کودکان را تفکیک و طبقه ‌بندی کرده است. به این ترتیب، کودکان ایرانی در هر جای کشور می توانند با قرار گرفتن در معرض زبان انگلیسی، در مسیر یادگیری دوزبانه پیشرفت کنند.

امروز به وب سایت عطی تی وی بپیوندید و دو زبانگی را به فرزند خود هدیه دهید!